Janez Detd.-frontman ontwikkelt onderwaterloopband voor honden

0

Nikolas, Yentl en Nick bij de ‘Aqua Runner’, de onderwaterloopband voor honden.

Grembergen – Nikolas Van der Veken, frontman van de Grembergse punkrockband Janez. Detd, is al jarenlang succesvol met zijn bedrijf Fitnessking. Zijn nieuwste project is een onderwaterloopband voor honden.


Met zijn punkrockband Janez Detd. veroverde Nikolas Van der Veken destijds de binnen- en ook heel wat buitenlandse hitlijsten, stond hij op grote festivals als Rock Werchter en Pukkelpop, en won hij meerdere awards. Die prestaties zouden echter wel eens in het niets kunnen gaan vallen bij wat de 44-jarige zanger-ondernemer te wachten staat met de laatste creatie van zijn bedrijf Fitnessking.

Fitnessking, de grootste speler in Vlaanderen op het gebied van fitnessapparatuur voor particulieren en professionals, lanceert met ‘Aqua Runner’ een uniek revalidatietoestel voor honden. Het bedrijf mengt zich daarmee in de booming business van de fysiotherapie en revalidatietraining voor (huis)dieren. Een zet die er komt na aanhoudende vraag van klanten en dealers naar een betaalbaar alternatief voor (te) dure buitenlandse toestellen.

Na meer dan anderhalf jaar intensief sleutelen aan het ontwerp en ruim 10 prototypes later, is de ‘Aqua Runner’ klaar om gelanceerd te worden. Iets waar niet alleen Nikolas, zijn vrouw en zakenpartner Yentl Peelman en hondenexpert Nick Vannerom uit Tessenderlo enorm naar uitkijken, maar ook de particuliere en professionele klanten van Fitnessking, en bij uitbreiding de ganse hondenwereld. “Toen ik 6 jaar geleden begon met het bouwen van loopbanden voor honden verklaarde iedereen me gek en – for the record – dat doen ze nog steeds, maar als ik zie welk dealernetwerk we de voorbije 18 maanden hebben uitgebouwd en hoe onze reputatie zich pijlsnel verspreidt, dan weet ik dat ik de juiste stap heb gezet. Met Dog Runner, de overkoepelende naam voor de tak binnen Fitnessking die zich ontfermt over de verschillende loopbanden voor honden, doen we net hetzelfde als met Fitnessking; de klanten bedienen met een échte old school perfecte service. Een goudeerlijke strategie die even eenvoudig als succesvol
is”, besluit Nikolas Van der Veken.