Zoeken

Bekijk het eens nuchter

Dendermonde – Het stadsbestuur engageerde zich in het kader van een Europese sensibiliseringscampagne rond jongeren en alcohol. “Dendermonde levert heel wat werk op het gebied van preventie en daarom stappen we ook in deze campagne”, licht schepen Marius Meremans toe. Het gaat om het Europees ECAT-project, empower the community in response to alcohol threats. De actie richt zich voornamelijk op de groep van het 5e en 6e middelbaar.

Het initiatief loopt in de Dendermondse scholen in samenwerking met CLB, CAW en Delta Preventie. Marius Meremans : “Geen belerende of saaie kost. Heel concreet worden jongeren geconfronteerd met – ook hun eigen – alcoholgebruik. Zo staat deze week de fantmobiel – een informatiecaravan – op de speelplaats van scholen met ook doe-opdrachten waarbij je o.a. een parcours aflegt met de alcohol-promille-bril. Er is verder een wedstrijd om de beste slogan te verzinnen die dan zal prijken op bierviltjes en postkaartjes, die op hun beurt verspreid worden in jeugdhuizen, cafés, stadsdiensten”.

“De jeugddienst zal ook na deze campagne blijven werken rond alcoholsensibilisering. Zo houden we de vinger aan de pols van hoe jongeren omgaan met alcohol”,aldus Marius Meremans.

Meer informatie: www.bekijkheteensnuchter.be

Select 2022Select 2022

Meer nieuws

Wereldwinkel Dendermonde steunt 11.11.11

Begin november is traditioneel de campagne-periode van 11.11.11. Dit jaar wil Oxfam-Wereldwinkel Dendermonde de actie op een speciale manier ondersteunen. 10% van

Geef een reactie