Zoek

Dendermondse start-up MoNoA is starter van het jaar

De Dendermondse start-up MoNoA werd op 15 februari door middenstandsorganisatie Unizo uitgeroepen tot Oost-Vlaamse starter van het jaar. MoNoA meet stress via het klassieke horloge.

Stijn Bogaerts van MoNoA nam een cheque van 500 euro in ontvangst van Jos Vermeiren, directeur UNIZO Oost-Vlaanderen, en burgemeester Piet Buyse. MoNoA maakt meteen ook kans op de nationale titel van ‘Starter van het Jaar’.

Burn-outs voorspellen

Stijn Bogaerts wil met MoNoA op een stijlvolle manier je stressniveau meten. De MoNoA-wearable is een accessoire dat stress meet via galvanische huidreactie (GSR), temperatuur, beweging en data. De verzamelde data worden verwerkt in een app. Deze app kan helpen stressvolle momenten, burn-outs voorspellen en het welzijn verhogen. In tegenstelling tot andere wearables die lichaamsgegevens meten, kan de MoNoA op het klassieke horloge aangebracht worden.

MoNoA maakt het verschil omwille van het universeel en discreet design. Het ontwerp maakt het mogelijk om op elke horloge of armband de tracker te plaatsen.

Startend ondernemer Stijn Bogaerts merkt heel veel interesse van zowel bedrijven als consumenten en trekt onder meer week naar Barcelona voor The Mobile World Congress. MoNoA is er één van de 10 geselecteerde Europese start-ups. Stijn zal er gesprekken hebben met onder andere Carrefour, Nissan, Varta, Orange en ASICS.

Veel ondernemerstalent

“Het was niet makkelijk om een keuze te maken”, zegt directeur UNIZO Oost-Vlaanderen Jos Vermeiren. “We hebben in Oost-Vlaanderen heel wat veelbelovende starters. Maar het feit dat MoNoA een heel schaalbaar en ‘future proof’ product is, dat bijdraagt tot het welzijn van de mens, gaf voor ons al snel de doorslag. 2018 was trouwens alweer een recordjaar wat het aantal starters betreft. In Oost-Vlaanderen waagden vorig jaar zo’n 13 0000 startende ondernemers de sprong.”

(c) Foto Unizo Oost-Vlaanderen

Select 2022Select 2022

Meer nieuws

Wereldwinkel Dendermonde steunt 11.11.11

Begin november is traditioneel de campagne-periode van 11.11.11. Dit jaar wil Oxfam-Wereldwinkel Dendermonde de actie op een speciale manier ondersteunen. 10% van