Politie boekt succes in strijd tegen gevaarlijk rijgedrag

Politiezone DendermondeDendermonde, Sint-Gillis, Grembergen – Vorige week, tijdens een anonieme observatie in de nacht van vrijdag op zaterdag, behaalde de lokale politie van Dendermonde twee opmerkelijke resultaten in haar strijd tegen gevaarlijk rijgedrag. In Sint-Gillis raasde een chauffeur tegen 100 km per uur door het centrum. De bestuurder, die nog maar één jaar zijn rijbewijs had, bleek bovendien dronken.

Ook op de N41 in Grembergen was er werk aan de winkel voor de politie. Daar reden een dronken bestuurder en zijn ook al dronken passagier links van de weg. De spookrijder is, net als de chauffeur in Sint-Gillis, voor 15 dagen zijn rijbewijs kwijt. Bovendien wordt aan beiden “dronken sturen gecombineerd met zeer gevaarlijk rijgedrag ten laste gelegd”, aldus de lokale politie.

Naast deze twee opvallende resultaten deed de politie nog tal van vaststellingen. Het doel van de anonieme observaties is, zo stelt verkeerscoördinator Francis Van Hove, “om het aantal verkeersongevallen te doen dalen door het opsporen van agressief en gevaarlijk rijgedrag vanwege de verschillende soorten weggebruikers.”

Select 2022Select 2022

Meer nieuws

Circus Pipo in Dendermonde

Circus Pipo slaat binnenkort zijn tenten op in Grembergen. De voorstellingen vinden plaats van 11 tem 15 mei 2022 op het Raymond

4 reacties

  1. Als ge ze nodig hebt ja. Twee weken geleden mocht ik te voet naar huis vanop de brug van Appels, omdat mijn achterlicht niet werkte. Alle, het werkte wel, maar de batterijen waren zo goed als leeg en ge kon het dus bijna niet zien.
    Serieus ik was bijna thuis en viel daarnaast goed op… Op de tijd dat ze met mij stonden te praten op de brug, zijn er ons zeker drie voertuigen voorbijgereden die te snel reden en wie weet zelfs te veel hadden gedronken. Sorry hoor, maar dat vormt meer een gevaar op de weg, dan ik die daar zonder achterlicht naar huis reed.

  2. Heb op dat vlak toch ook geen klagen van de politie.

    Vind wel dat ze wat te streng zijn, staan flitsen net achter een bord waar de bebouwde kom begint. Ok je moet inderdaad vanaf dat bord tegen 50 km/u rijden maar de meeste mensen laten zich van daar gewoon uitbollen en voila, je loopt al tegen de lamp. En nu de Mechelsesteenweg een blok verkeer is geworden. Je moet ’s nachts eens om 3 à 4 uur ’s nachts tegen 50 zitten te rijden op de Mechelsesteenweg, ne mens zo zowaar in slaap vallen in zijnen auto. Vind het maar een vreselijke baan maar er is geen alternatief om die te vermijden, gevaarlijke baan is het geworden. Heb al een paar bijna aanrijdingen gehad met auto’s die van rijstrook veranderen en niet door hebben dat ik er naast hang (heb het zelf ook al bijna veroorzaakt), van wagens die in de blinde hoek zitten. Uiteindelijk zit je de hele zijt in een blok verkeer en blijven al die auto’s min of meer op dezelfde plaats. Elke keer ik kruipend een vrachtwagen inhaal heb ik schrik dat die zou uitwijken en mij niet ziet aankomen want dan zit ik er onder. Dan nog niet gesproken van al dat invoegen heb er al volledig stil moeten staan op bv. het tweede rijvak met mijn richtingaanwijzer op te wachten tot ik kan invoegen op het eerste rijvak en ondertussen achter me het verkeer blokkeren dat wel op het tweede rijvak moet. Ze hadden daar beter een bord gezet dat het ene rijvak 50 maakt en het andere 70. En in het begin had je richting Baasrode nog een stukje waar je 70 mocht, handig om toch die vrachtwagen in te halen waar je al van aan de vorige lichten (groot kruispunt) naast hing maar nee hoor, nu mag dat niet meer, nu heb je maar een keuze als die richting industrieterrein (via rondpunt moet), op de rem gaan staan en achter de vrachtwagen aansluiten (of gas geven en hem alsnog inhalen maar dan rij je wel te snel).

    En toppunt van al, de standaardsnelheid van een weg buiten de bebouwde kom is 90 km/u tenzij anders aangegeven door bv. een bord 70. Richting Baasrode heb je een stuk zonder borden van 70 waar je dus 90 mag (van aan rondpunt industrieterrein), nu moet het lukken dat ze een paar maand geleden die borden hebben weggehaald aan ene kant van het straat van 70, nu mag je tot aan die fietsenwinkel daar 90 vlammen volgens de signalisatie. Toch raad ik je aan om zeker die scherpe S bocht en dan zeker bij nat weer niet tegen 90 km/u te nemen, bovendien mag je in het midden van die bocht nog maar 70 rijden… Vind het wel straf dat ze daar dan wel de snelheid verhogen terwijl 70 op dat stuk waar straten op uit komen en volgebouwd is toch beter is dan 90 niet? Toppunt van al, in de andere richting staan er wel borden van 70 dus wie richting Dendermonde rijdt moet dat stuk nog 70 rijden, wie richting Baasrode gaat mag er tegen 90 vlammen :p

Geef een antwoord