Zoek

“Hoog tijd voor de N41”, zegt Voka

Dendermonde – Momenteel stelt de Provincie Oost-Vlaanderen een Provinciaal Ruimtelijk Uitvoeringsplan (PRUP) op voor de realisatie van de N41, de missing link tussen Aalst en Dendermonde. Tot 8 maart loopt het openbaar onderzoek. Naar aanleiding hiervan neemt Voka Oost-Vlaanderen een opmerkelijk initiatief: de indiening van een ‘positief bezwaarschrift’ – dus: vóór de realisatie van de weg. Als start van de actie organiseert Voka op 15 februari een ‘Toekomstkaravaan’. Een kolonne van historische voertuigen zal dan onder het motto ‘Hoog tijd voor de N41’ van Gijzegem naar Oudegem rijden.

Geert Moerman, gedelegeerd bestuurder van Voka Oost-Vlaanderen: “De lange en complexe procedure die in Vlaanderen aan de aanleg van een weg voorafgaat, biedt uitsluitend aan tegenstanders de kans om commentaar en bezwaren te uiten. De talrijke mensen en bedrijven die voorstander zijn van de realisatie en hiertoe sterke argumenten hebben, komen bij die administratieve voorbereiding nooit in beeld of aan het woord. Met de actie ‘Hoog tijd voor de N41’ willen wij oproepen om een ‘positief bezwaarschrift’ in te dienen. De stoet van historische voertuigen zal een deel van het bestaande, hopeloos achterhaalde traject tussen Aalst en Dendermonde afleggen, en zo op een ludieke manier aantonen dat de realisatie van een veilige, leefbare en
vlotte N41 dringend en noodzakelijk is. We willen ook aan de kaak stellen dat belangrijke infrastructuurwerken, zoals de aanleg van een gewestweg, in Vlaanderen vandaag bijna onmogelijk zijn geworden.”

Select 2022Select 2022

Meer nieuws

Wereldwinkel Dendermonde steunt 11.11.11

Begin november is traditioneel de campagne-periode van 11.11.11. Dit jaar wil Oxfam-Wereldwinkel Dendermonde de actie op een speciale manier ondersteunen. 10% van

Eén reactie

  1. Ik wil gerust die mening delen dat de N41 moet afgewerkt worden.
    Maar dan wel in de vorm zoals ze oorspronkelijk voorzien was, namelijk 2×2 rijvakken. Anders weten we al op voorhand dat we hetzelfde file resultaat zullen krijgen zoals de N41 tussen Sint-Niklaas en Dendermonde.
    Alle bruggen die destijds zijn aangelegd, en de terreinen die onteigend zijn waren allemaal voorzien voor 2X2 rijvakken. Dus alleen al uit respect voor de zuur betaalde (en meestal verkwiste!) belastingscenten die al deze bruggen en gronden gekost hebben zouden ze nu toch eindelijk eens een echt vlotte verbinding mogen realiseren, in plaats van lapmiddellen met tal van verkeersdrempels, asverschuivingen, en dergelijke meer om de voertuigen zo snel en zo lang mogelijk in een file te doen staan. Na enige tijd kunnen ze dan terug een busbaan aanleggen waar om het uur één bus over passeert…

Geef een reactie