Dendermonde – Op 27 maart zal az Sint-Blasius een rampoefening organiseren op de eigen terreinen aan de Kroonveldlaan. Het gaat om een zogenaamde ‘monodisciplinaire oefening’ die georganiseerd wordt in samenwerking met vrijwilligers van het Rode Kruis. De oefening, die start rond half acht ’s avonds, is er om het eigen intern noodplan te oefenen. Er wordt gesimuleerd dat er elders ‘een’ ramp gebeurt, en dat het Dendermondse ziekenhuis te maken krijgt met een grote toevloed aan slachtoffers. Daarnaast zullen er ook figuranten zijn die de rol spelen van ongeruste familieleden en opdringerige journalisten, zodat ook kan geoefend worden om met die mensen om te gaan.

“Denderpop is meer dan muziek. Wij willen mensen samenbrengen en verbinden”
Op zaterdag 20 juni belooft Denderpop op de terreinen van GO! Talent opnieuw een festival dat mikt op sfeer, meezingen en dansbenen.


